Vážení zákazníci, děkujeme za projevenou důvěru v roce 2019 a těšíme se na další společný rok. Chystáme pro vás mnoho novinek, akcí a zajímavostí. I my, kdo stojíme za Crossathlete.cz, jsme ale jenom lidé, a proto jsme se rozhodli dát si také vánoční prázdniny, dobít baterky a načerpat novou sílu na nadcházející rok 2020. Proto 19.12. 2019 je poslední den, kdy odesíláme objednávky. Objednávky přijaté od 19.12. 2019 do 1.1. 2020 budou odesílány až 2. 1. 2020. Moc děkujeme za pochopení. Přejeme Vám krásné svátky, hodně štěstí, zdraví a především funkční tělo v roce 2020 :) Tým Crossathlete.cz

Návrat k přirozenosti: chůze, dřep, vis

Vlivem dnešního stylu života většiny lidí, který zahrnuje časté sezení u počítače, omezený a stereotypní pohyb dochází ke změnám našeho těla, kterých si možná řada z vás nikdy nevšimla. Jsou to jak změny viditelné, tak především změny ve funkčnosti pohybového aparátu, jejichž příčina leží ve zkrácení některých svalů a ochabnutí jiných. Pro příklad:

  • předsazování ramen a hrbení se a jiné neduhy patřící k nesprávnému držení těla
  • neschopnost udělat hluboký dřep
  • neschopnost bez problému zdvihnout předmět ze země
  • problémy s prostou chůzí či během
  • bolest zad

Proč se tohle děje? Je to jednoduché. Tak jako vše v přírodě, tělo je přizpůsobivé. Na tom je založena evoluce. Pokud potřebujeme něco umět, dokážeme se to naučit. Jenže ono to, bohužel, platí i obráceně. Když něco nepotřebujeme umět (nepoužíváme to), tělo to zapomene. Jinými slovy: Pokud většinu dne prosedíte, vaše tělo se přizpůsobuje pozici sedu. Bez dostatečné kompenzace ochabují nepoužívané svaly a tělní systémy, které na tuto pozici nejsou nastaveny, trpí.

Obrázek článku

Změny, které se díky současnému stylu života dějí, jsou bez nadsázky degenerativní. Tělo přestává fungovat v rozsahu, ke kterému evolucí dospělo. A proto vysíláme doporučení: Starejte se o své tělo a navraťte mu přirozenost! Možná si tím vyřešíte více problémů, než se zdá.

Jak na to?

Chůze. Dřepy. Vis.

Chůze: Choďte alespoň hodinu denně. Snažte se vystřídat dopravní prostředky za chůzi. Choďte na nákup, choďte do práce nebo do školy, choďte za přáteli, choďte na procházky. Chůze posiluje, protahuje a prokrvuje dolní končetiny. Snažte se o indiánskou chůzi (nedupat!), zapojíte rovněž břišní a další stabilizační svalstvo. Chůze kompenzuje sezení

Dřepy: Provádějte často dřep. Mluvíme o dřepu hlubokém, až dolů. Dřepění pro naše předky bylo tím, čím je pro nás sezení. Ve dřepu se odpočívalo, pracovalo i vyměšovalo. Dnes však pořádný dřep udělá málokdo kvůli zkráceným stehenním svalům, achillovkám a lýtkům a nepohyblivým bokům. Pracujte proto na dřepu denně a snažte se ztracenou mobilitu opět obnovit. Skvělým pomocníkem můžou být odporové gumy a masážní pomůcky.

baby-squat

zdroj:manbicep.com

Vis: Vis pomáhá protáhnout ramena a prsní svalstvo a upevnit pozici lopatek. Je mimořádně vhodný pro napravení držení těla. Více se dočtete v článku, který jsme pro vás připravili v nedávném Tipu týdne.

Chcete-li být zdraví a cítit se skvěle, nikdy nezapomínejte, co je pro nás přirozené. Snažte se být co nejblíže přírodě, jak pohybem, tak stravou!

Váš tým Cross Athlete

Nejoblíbenější značky