!!! POSLEDNÍ OBJEDNÁVKY ODESÍLÁME 19. 12. 2018 !!!

Vnímejte sílu jako dovednost! Méně je více

Spousta lidí chodí do posilovny se takříkajíc zničit. To pramení z paradigma „Musím dřít, abych měl výsledky!“ V silovém tréninku tohle tak docela neplatí –naopak, z tréninku často půjdete ještě odpočatější!

Síla je dovednost jako každá jiná. Nejde o objem svalů, nejde vytrvalost před selháním. Jde o schopnost celého těla přemístit těžkou věc z bodu A do bodu B. Přistupujte k síle jako k dovednosti, kterou se můžete naučit častým opakováním, nikoliv do ní dorůst. Jako když se malé děti učí stát a chodit. Po malých krůčcích, častým opakováním se nejprve naučí stát, pak ujdou jeden krok, dva až po delší době pokusů střídajících se s odpočinkem přejdou celou místnost sami. Tělu je třeba dávat impulzy v malých dávkách, ale pravidelně a často!

Obrázek článku

neboli:

  • vysoký počet sérií (5-10 i více)
  • nízký počet opakování (max. 5), vždy končit sérii s několika opakováními v rezervě!
  • dlouhé pauzy mezi sériemi – 4 minuty a více
  • soustředěnost, stoprocentní technika
  • časté tréninky
  • komplexní (celotělové) cviky

Vždy pamatujte na správnou techniku – ta je alfou i omegou silového tréninku. Jakmile už na správnou techniku nemáte sílu, ukončete sérii. Pokud si nejste technikou cviku jisti, nejprve se ubezpečte o její správnosti!

Úskalí: Čeho je moc, toho je příliš

Silový trénink je velmi náročný na nervovou soustavu. Nic se nemá přehánět, a to platí i se silovým tréninkem. Každý styl cvičení je jednou za čas potřeba změnit, vykompenzovat zátěž odpočinkem. Vyvarujte se přetrénování a ideálně vždy konzultujte trénink s trenérem/trenérkou.

Nejoblíbenější značky