Snídaně pro lepší start dne

Jsou dva typy lidí. Jedni snídani berou jako povinnost a zahnání ranního hladu, případně ji kompletně ignorují. Druzí snídani milují a už večer se těší na ranní chvilku pohody u dobrého jídla a šálku čaje nebo kávy. Snídaně se tak stává každodenním rituálem, bez kterého zkrátka nemůžete začít den.

Obrázek článku

Tip: Míchaná vejce pomalu dělaná na másle s kvalitní šunkou, sýrem, trochou zeleniny a kváskovým žitným chlebem lehce potřeným máslem nebo tvarohovým sýrem

Tento ranní rituál má mnohem větší význam než zaplnění prázdného žaludku. Pojďme se podívat na pět bodů, jejichž dodržování zlepší váš začátek dne, může podpořit vaše zdraví, regeneraci i spalování a pomůže vstát z postele:

  • Věnujte přípravě snídaně náležitou pozornost, udělejte si na ní čas.

Pokud se po ránu cítíte hladoví a potřebujete něco sníst, neodbijte to! Zejména po předcházejícím náročném dni je velmi důležité snídani pojmout jako jedno z hlavních jídel dne a připravit si jej s náležitou péčí a kvalitně.

  • Pořádně si snídani užijte, nalaďte se do nového dne.

Pokud si snídani budete užívat, bude se vám k ní lépe vstávat. Také budete mít lepší náladu do začátku dne, což je velmi důležité. Samozřejmě to souvisí s prvním bodem – užijte si dobře připravenou snídani!

  • Zkuste omezit sacharidy k snídani – ovesné a jiné kaše, pečivo, nedej bože sladké pečivo a zákusky.

Sacharidy (resp. cukry) markantně zvyšují hladinu krevního cukru. To po ránu (stejně jako oběd) může způsobit paradoxně únavu, horší soustředění a lenost začít s prací. Zároveň absence sacharidů k snídani může podpořit redukci hmotnosti. Pokud nejste po tvrdém tréninku a nepotřebujete příliš regenerovat, rozhodně to vyzkoušejte!

  • Zkuste snídat kávu s kokosovým olejem nebo máslem.

Pokud potřebujete po ránu načerpat hodně energie, probudit se a být ve střehu celé dopoledne, zkuste do ranní kávy přidat lžičku kokosového oleje a/nebo másla. Tyto tuky nejen, že dávají kávě lahodnou chuť, ale prodlouží účinky kofeinu a energeticky dokážou skvěle pokrýt potřeby organismu, i pokud máte aktivnější ráno a nechcete se zatížit jídlem. Skvělá snídaně i před ranním/dopoledním tréninkem!

  • Pokud nemáte hlad nebo chuť k jídlu, nesnídejte.

Mýtus praví: Snídaně je nutnost.  To je nesmysl. Pokud nemáte potřebu, nejezte. Zkusit můžete kávu s kokosákem anebo klidně jen vodu s citronem (a špetkou himalájské soli). Nezatížený žaludek navíc nezaměstnává tělo a umožňuje vám se lépe soustředit.

Experimentujte! Vyzkoušejte různé druhy snídaně a zjistěte, která vám sedí nejvíce. Pokud se rozhodnete nesnídat, pamatujte, že i když je to až oběd, vždy má být první jídlo dne kvalitní!

Tým Cross Athlete.

Nejoblíbenější značky